Vamos a la playa!

Om half zes in de ochtend (half vier Nederlandse tijd) moest ik opstaan in Turkije om het vliegtuig naar Barcelona te nemen. Zo begon de eerste dag van mijn excursie. Ik was namelijk eerst naar het AEGEERun2Run event in Istanbul geweest en bleef daarna nog wat dagen in Turkije om een andere stad te bezichtigen (Bursa). Ik keek er erg naar uit om met mijn commissieleden de excursie naar Barcelona te organiseren. Misschien vragen sommige mensen zich af: Waarom hebben jullie voor Barcelona gekozen? De reden was dat wij erg snel tussen verschillende steden moesten kiezen. Wij hadden na de eerste vergadering een top drie gemaakt. Eén stad werd afgeraden, bij de andere stad waren de vliegtuigtickets enorm gestegen en de enige stad die daarom overbleef was Barcelona. Ondanks de onrustige periode in Catalonië zou het volgens bronnen nog steeds een aangenaam verblijf zijn in Barcelona.

Nadat we waren aangekomen in Barcelona verzamelden de mensen die al in Barcelona waren zich voor het hotel om vanuit daar naar het strand te gaan. Op het strand konden we zwemmen (wat sommige ook gedaan hebben) en lekker relaxen. Bij Barceloneta speelde een leuk bandje. Toen het een beetje schemerig werd, besloot de groep om in de vrije tijd naar Place de Espanya te gaan. Bij Place de Espanya is er een oud stierengevecht stadion dat van binnen een winkelcentrum is.  In het donker geeft dat mooi licht. Vanuit Place de Espanya loopt een weg waar normaal gesproken allerlei fonteinen spuiten en die licht geven in het donker. Helaas spoten ze allemaal die avond niet (Neepan was er de dag daarvoor geweest en zag wel het mooie plaatje). Het Picasso museum zag er vanaf Place de Espanya echter wel mooi uit. Vanuit het Picasso Museum had je een mooi uitzicht over een deel van Barcelona en zag je in de verte Tibidabo, waar we op zondag naartoe zouden gaan. Van Place de Espanya gingen we naar de Rambles om daar in een zijstraatje pizza te eten. Zenthe probeerde een pizza van 60 cm te eten, maar het was toch te veel van het goede. Van de pizzatent gingen we naar een soort loods in een verlaten buurtje van Barcelona waarin een café zit. Van buiten zag het er een beetje apart uit, maar van binnen zag het er super leuk uit. Daar konden we genieten van onze “Sangria workshop”. Jesse en Marcello sloten die avond aan en zagen we Michiel, Jildert, Sabine en Janniek voor het eerst (die kwamen later aan in Girona en moesten nog een bus pakken naar Barcelona). Het was een erg geslaagde avond! Het werd in die loods ook steeds voller (hoe meer zielen, hoe meer vreugd). Rond een uur of twaalf ging er een groep terug naar het hostel en ander groepje bleef om vanuit daar naar een feest van AEGEE-Barcelona te gaan. In eerste instantie was het jammer dat wij als commissie geen citytour konden regelen met AEGEE- Barcelona, omdat zij een voorbereidings-SU hadden. Jildert had echter contact opgenomen met iemand van AEGEE-Barcelona en dat maakte het die avond erg leuk.

De volgende ochtend gingen we na het ontbijt naar de Sagrada Familia om vanuit daar een crazy 88 te doen. De groep werd opgesplitst in vier groepen. De opdrachten waren bij verschillende bezienswaardigheden en varieerden van het snuiven van peper en het poseren in een etalage tot iemand vragen om te trouwen. Na de crazy 88 verzamelden we weer bij de Sagrada Familia en had iedereen vrije tijd. Een groep ging naar het strand en een andere groep ging naar Park Guëll om daar te genieten van de zon en een biertje of een wijntje te drinken. Na de vrije tijd verzamelden we bij het hostel om daarna de tapasproeverij te doen. De tapas waren erg divers: van gebakken inktvisringen tot croquettas. We kregen er genoeg te eten en er waren heel veel gebakken inktvisringen over. Geert krijgt alleen te weinig eten thuis en at daarom de rest op. Na de tapasproeverij hadden we nog een pubcrawl.

Op de laatste dag hadden we als optionele activiteit Tibidabo. Tibidabo is een soort van attractiepark op een berg waarbij je een erg mooi uitzicht over Barcelona hebt. Er loopt een treinbaantje naar Tibidabo toe en op deze berg staat ook een kerk. De mensen die er naartoe gingen, genoten van de zon en het mooie uitzicht. De eerste echte commissiefoto kon gemaakt worden! Na Tibidabo kon iedereen zijn eigen plan trekken.

Al met al was het een geslaagde excursie waarbij volgens mij iedereen heeft genoten van de stad Barcelona, de gezellige groep en het lekkere weer. De Excurcie kijkt er nu al naar uit om de volgende excursie te organiseren naar ……